Pentru a susține micul business
din agricultură, Guvernul a aprobat în ședința de astăzi Avizul la proiectul de
Lege care prevede instituirea unor măsuri de suport pentru activitatea
gospodăriilor țărănești (GȚ). Astfel, proiectul vizează simplificarea
procedurii de radiere din Registrul gospodăriilor țărănești și Registrul fiscal
de stat a gospodăriilor țărănești care sunt inactive. Lista gospodăriilor
țărănești inactive care urmează a fi radiate va fi determinată de Serviciul
Fiscal de Stat (SFS).
Totodată, contribuțiile de
asigurări sociale de stat obligatorii, penalitățile și amenzile calculate și
neachitate până la data radierii de către gospodăriile țărănești inactive vor
fi anulate din sistemul de evidență al Casei Naționale de Asigurări Sociale
(CNAS).
Din registrele menționate urmează
a fi radiate gospodăriile țărănești inactive, înregistrate până la 31 decembrie
2018 și care:
- pe parcursul ultimilor trei ani
nu au efectuat operațiuni pe conturi bancare,
- nu sunt fondatori ai unei
persoane juridice,
- nu au restanțe la buget,
- nu sunt înregistrate în calitate
de plătitori TVA și
- nu au beneficiat de suport
financiar din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural în
perioada 1 ianuarie 2019 - 1 aprilie 2022.
Potrivit avizului, în termen de 2
luni după intrarea în vigoare a Legii, SFS va identifica GȚ inactive, după care
vor transmite listele respective Agenției de Intervenție și Plăți pentru
Agricultură, Procuraturii Generale și Ministerului Afacerilor Interne, care, în
termen de 10 zile, se vor expune asupra radierii. Ulterior, SFS va prezenta
lista primăriilor pentru inițierea procedurii de radiere și pentru a informa
fondatorii GȚ despre aceasta. Avizul privind decizia de radiere se va publica
în Monitorul Oficial și pe site-ul primăriilor, iar cererile și creanțele se
vor înainta nu mai târziu de 2 luni din data publicării. În cazul depunerii
cererilor privind stoparea procesului de radiere și a creanțelor, radierea se
anulează.
Dacă timp de 3 zile de la
expirarea termenului de depunere a cererilor și creanțelor, acestea nu au fost
înaintate, primăria va adopta din oficiu decizia de radiere, iar SFS, în termen
de 15 zile va asigura radierea codurilor fiscale, va informa prestatorul de
servicii despre închiderea conturilor bancare și CNAS despre gospodăriile
radiate.
Sursa: gov.md