În fiecare zi, tot mai multe persoane vând
și cumpără fructe și legume, dar și tehnologiile lor de producere, pe
platformele de tranzacționare Telegram. Totuși, în ciuda recomandărilor oferite,
de multe ori se fac ineficient, încât obțin mai degrabă anti-publicitate, doar
irosindu-și timpul și eforturile.
Din aceste motive, dorim să arătăm, prin
exemple de la grupurile noastre, ce greșeli tipice fac participanții și cum să
își promoveze cel mai eficient produsele pe platformele noastre de
tranzacționare, dar și pe celelalte.
Apropo, aceleași reguli vor fi relevante
pentru vânzările din grupurile Viber, care sunt deosebit de populare în unele
țări.
1. Intrați în categoria celor căutați
Nu toți utilizatorii activează
notificările, ci vizualizează, ocazional, mesajele de grup. În acest caz, se
pot acumula foarte multe anunțuri care nu sunt vizualizate. Pentru a le vedea,
respectiv, trebuie să pierdeți mult timp, iar timpul, precum se cunoaște, aduce
bani.
Prin urmare, multe persoane folosesc
căutarea în grup pentru a accelera procesul, mai ales că în Telegam acest lucru
se poate face în mai multe moduri. Dar aici se ascunde o capcană. Un anunț
plasat incorect, pur și simplu, nu va fi găsit în procesul de căutare.
Analizăm greșelile tipice ale
participanților, din cauza cărora anunțul lor nu poate fi găsit la căutare.
A) În textul publicitar nu se indică
produsul.
Dacă întâlniți un astfel de anunț într-un
grup, atunci totul pare clar – se propun dovlecei din regiunea Adygea, de la 5
tone. Dar dacă participantul, care are nevoie de dovlecei, scrie în căutare
„dovlecei”, atunci nu va vedea acest anunț, iar cel care l-a postat va pierde,
probabil, clientul. Apropo, ar fi, de
asemenea, de dorit să se indice țara și numărul de telefon în textul
propriu-zis. Uneori nu este posibil să trimiteți un mesaj privat sau vânzătorul
nu îl vede. În plus, toate mesajele sunt copiate automat pe site-ul EastFruit
din portalul de tranzacționare, unde anunțurile fără număr de telefon sunt
inutile. Și aceasta duce la pierderea potențialilor clienți.
Încă un sfat - dacă vindeți tomate, este
mai bine să scrieți „roșii” și „tomate” în text, deoarece ambele cuvinte sunt
folosite în viața de zi cu zi destul de larg, iar căutarea cuvântului „tomate”
nu va găsi anunțuri cu cuvântul „roșii”.
Indicați întotdeauna numele produsului și
numărul de telefon în text!
B) Anunțul-poză
La prima vedere, totul pare să fie bine.
Produsele sunt indicate, locul, prețul și chiar telefonul de contact. Dar, din
nou, cu ajutorul unei căutări, nimeni nu va vedea acest anunț, nici cei care
caută castraveți, nici cei care caută reclame din Rusia sau Novosibirsk.
De aici, ai pierdut timpul fără de folos, desenând
o imagine publicitară, dar, în același timp, ai ascuns-o de majoritatea
utilizatorilor. În cele din urmă, ar fi mult mai eficient să plasezi
fotografia, iar sub ea – textul respectiv.
Atenție: Ideea de a plasa textul pe imagine
nu este una binevenită! Duplicați întotdeauna textul în anunț.
C) În anunțul nu se indică țara și orașul
de expediere sau livrare - cea mai frecventă greșeală pe care o fac majoritatea
participanților.
Dacă cineva caută reclame din Rusia, atunci
nu va vedea anunțul.
În plus, chiar dacă țara este indicată,
trebuie să specificați orașul, deoarece Rusia, Ucraina, Kazahstan și Uzbekistan
sunt țări foarte mari. Faceți-l ușor de găsit pentru client și arătați-i că îi
prețuiești timpul.
Prima întrebare care apare pentru cineva
care citește un astfel de anunț este UNDE? De unde participantul cumpără roșii?
Unde găsește o cantitate mare de dovlecei ?
La publicarea unui anunț, trebuie ținut
cont de faptul că grupurile noastre sunt internaționale și sunt reprezentanți
din peste 30 de țări. Prin urmare, fără a indica locul, în primul rând, arătați
lipsă de respect față de participanți, forțându-i să pună întrebări de
concretizare suplimentare și, în al doilea rând, voi înșivă nu le răspundeți,
de multe ori, mai târziu. Pe când, ca să procedați corect, este necesar să
indicați, pur și simplu, aceste informații în anunț.
2. Folosiți hashtag-uri
Un hashtag (din engleză. Hashtag - semnul
"#") este un cuvânt cheie care este scris după semnul "#".
Dacă puneți # în fața oricărui cuvânt din Telegam, acesta devine automat unul
pe care se poate face clic, iar atunci când faceți clic pe acesta, se deschide
o fereastră care afișează mesaje cu un hashtag similar. Spre deosebire de
Instagram și Facebook, căutarea globală nu funcționează în Telegram, astfel
încât utilizatorul va vedea doar postări din grupurile și canalele la care este
abonat. Dar acest lucru ne oferă și oportunități suplimentare de căutare rapidă
într-un grup. De exemplu, dacă utilizați numele companiei cu un hashtag în
toate anunțurile dvs., participantul va putea vedea toate anunțurile dvs. cu un
singur clic.
Se recomandă utilizarea hashtag-urilor cu
numele produsului și locația (țară, oraș). Puteți plasa hashtag-uri atât în
textul publicitar, cât și mai jos.
3. Plasați corect fotografiile
Există mai multe modalități de a posta
fotografiile produsului pe Telegram - „Ca un file”, „Ca a imagine” și „Ca o
galerie”. Prima metodă este folosită dacă trebuie să transferați imaginea în
calitatea sa originală, prin urmare, nu este potrivită pentru plasarea în
grupuri, din cauza dimensiunilor mari ale fișierelor. Vă recomandăm să plasați
fotografia ca imagine și, dacă există mai multe, atunci sub forma unei galerii.
În același timp, numărul de imagini nu
trebuie să depășească 5, pentru un singur anunț, și ar trebui să fie cât mai
informative. Nu ar trebui să postați fotografii identice sau aproape identice,
care nu poartă o încărcătură informativă distinctă - acest lucru aglomerează
grupul și enervează clienții, astfel
încât aceștea devin mai tentați să apeleze la cineva care îi tratează cu mai
mult respect.
De asemenea, și utilizarea videoclipurilor
este o idee nu foarte bună. Nu faceți acest lucru, deoarece videoclipul îi
enervează pe cumpărători. Majoritatea oamenilor nu vor dori să-și piardă timpul
vizionând videoclipuri de amatori, de obicei de proastă calitate. Dacă vă
solicită să trimiteți un videoclip, atunci o puteți face întotdeauna. Dar, cel
mai probabil, vi se va cere să afișați produsul în timpul conversației video.
Respectă-ți clientul!
Plasarea de multe fotografii este o idee
proastă! Ideea cu videoclipul tot nu este o idee grozavă. Așadar, plasăm
minimum de fotografii și numai sub formă de galerie.
4. Numărul de telefon este principalul
lucru, dar nu toată lumea îl indică
Uneori participanții uită să indice numărul
de telefon în textul publicitar, ceea ce, practic, anulează toate eforturile. Iar
reclamele similare se încadrează în categoria celor în care participanții cu
experiență nu au încredere, deoarece, dacă o persoană își ascunde telefonul de
contact, atunci este posibil că are motive să se ascundă.
Cei care indică un număr de telefon în
anunțuri nu o fac întotdeauna corect. Vă recomandăm să publicați numărul dvs.
de telefon în format internațional, cu un semn „+” și un cod de țară. Ce dă
aceasta? Dacă telefonul este scris în format internațional, puteți efectua un
apel doar făcând clic pe numărul dat. Imposibilitatea de a efectua un apel
imediat înseamnă că avantaj are cel care a postat numărul de telefon cu codul
respectiv și, prin urmare, ați pierdut un potențial client.
Prin plasarea corectă a numărului de
telefonu, facilitați cât ma mult posibilitatea participanților de a efectua un
apel telefonic și, în consecință, creșteți numărul de apeluri ale clienților.
Indicați întotdeauna codul țării în numărul
de telefon!
5. Evidențiem un anunț
Pentru a atrage atenția asupra anunțului
dvs., trebuie să îl evidențiați. Există puține oportunități în Telegram pentru
a evidenția textul, dar, totuși, există anumite posibilități. De exemplu:
Pentru a evidenția cuvântul cu caractere
aldine, trebuie să puneți două asteriscuri pe ambele părți.
Scrieți **Pepene verde** - obțineți Pepene
verde.
Pentru a selecta un font oblic, trebuie să
puneți două caractere subliniate în loc de asteriscuri.
Scriem __ Zămos __ - primim Zămos.
Puteți utiliza, de asemenea, Emoticoane
pentru evidențiere, important este să nu exagerați și să nu transformați
anunțul într-o imagine atrăgătoare, dar în care textul este aproape ilizibil.
6. Editarea anunțurilor
Utilizatorii uită adesea câte ceva și,
respectiv, adaugă informații în următorul mesaj. Drept urmare, dacă aveți noroc
și nimeni nu publică alte anunțuri, rezultatul este aproximativ așa cum vedem
în imagine. De aici, este mai bine să utilizați funcția de editare. Facem clic
pe anunțul dvs. și selectăm Redactați (Edit).
Respectând aceste reguli simple, veți
crește semnificativ eficiența vânzărilor și veți obține clienți noi. Astfel, puteți
vinde produsele mai profitabil și mai repede, cheltuind mai puțin timp.
Grupurile noastre din Telegram:
Grupul în care puteți face reclamă pentru
cumpărarea și vânzarea de fructe și legume - EF Trade Platform.
Grupul în care puteți face reclamă pentru
cumpărarea și vânzarea de servicii și tehnologii pentru producția de fructe și
legume - EF Technology.
Grupul în care puteți face reclamă pentru
cumpărarea și vânzarea de fructe și legume în Ucraina este УкрОпт.
Sursa: EastFruit