Analiștii
EastFruit raportează că, potrivit informațiilor din țările UE,
consumatorii au crescut drastic achiziția de legume și fructe ambalate. Aceasta a dus la o creștere accentuată a cererii de materiale de
ambalare și a forțat furnizorii să caute rezerve pentru utilizarea liniilor și
instalațiilor de ambalare.
Este interesant de
menționat faptul că, în prima zi de carantină, în Ucraina au fost observate
tendințe similare. Legumele și fructele ambalate au dispărut rapid de pe
rafturi.
Potrivit
reprezentanților rețelelor de vânzare cu amănuntul, unii consumatori s-au
abținut să cumpere produse în vrac, de teamă de infecția cu coronavirus,
deoarece legumele și fructele ar putea fi, teoretic, atinse de alte persoane,
eventual purtătoare de virus. În consecință, cererea de produse ambalate a
crescut semnificativ.
În timp ce în
țările UE aproape toți cartofii și toate legumele pentru borș sunt vândute
ambalate, aproape implicit, procentul de produse ambalate din acest grup în
Ucraina rămâne relativ scăzut. Acest lucru se datorează în principal diferenței
mari de preț între legumele ambalate și cele libere. Mere ambalate, banane și
alte fructe sunt vândute și mai puțin în Ucraina. Cu toate acestea,
coronavirusul poate fi un punct de plecare pentru schimbarea acestor tendințe
și permite companiilor, care vând linii, echipamente și consumabile pentru
ambalaje, să-și crească vânzările.
Sursa:
east-fruit.com