În perioada 30 ianuarie – 03 februarie 2019, pe teritoriul
Centrului Internațional de Expoziții „Moldexpo”, Chișinău, se desfășoară
Expoziția națională „Fabricat în Moldova”.
Principalul organizator al evenimentului este Camera
de Comerț și Industrie a R. Moldova. Sloganul din acest an al expoziției este: „Acasă,
Autentic, Autohton”.
În acest an, la eveniment, participă în jur de
450 agenți economici din diferite ramuri ale economiei naționale: industria
alimentară, ramura vitivinicolă, industria mobilei, industria ușoară, utilaje,
tehnică și aparataje, instituții de cercetări științifice, meșteri populari.
La ediția curentă, vizitatorii au ocazia să
întâlnească 50 de participanți noi la
expoziție, din diverse domenii. De asemenea, sunt prezentate 21 standuri colective și anume ale: UTA Găgăuzia, standul regiunii
transnistrene și alte 19 consilii raionale precum: Anenii Noi, Cahul, Călărași,
Criuleni, Cimișlia, Dubăsari, Edineț, Fălești, Florești, Glodeni, Hânceşti,
Ialoveni, Leova, Nisporeni, Râșcani, Rezina, Orhei, Ungheni, Stefan-Vodă.
Expoziția este vizitată de delegații din România,
Federația Rusă, Republica Belarus, Pakistan, Turcia, Letonia etc., care sunt
însoțiți de Președinții Camerelor de Comerț și Industrie naționale și regionale.
Partea expozițională a evenimentului se desfășoară
în pavilioanele central, 2, 3 și în spațiile deschise ale C.I.E „MOLDEXPO”. În
pavilionul 1 (central) găsiți întreprinderile din sectorul agricol, produse
alimentare și băuturi, expoziții colective ale celor 18 raioane ale republicii.
Pavilionul 2 găzduiește întreprinderile industriale, textile și mobilă a 17
companii care reprezintă brandul „Din inimă”. În pavilionul 3 sunt prezente instituțiile
publice prestatoare de servicii (ANOFM, AGEPI, CNAS, etc), Consiliile raionale,
meșterii populari. În spațiile deschise sunt comercializate produse și tehnică
agricolă.
Ca și în edițiile anterioare, expoziția găzduiește
un program amplu de afaceri în cadrul căruia sunt abordate subiecte de
actualitate pentru consumatori și producători. În acest sens sunt organizate
diverse mese rotunde, prezentări de companii și produse, seminare, conferințe
pe teme de interes în sfera cooperării comercial- economice.
Pe parcursul anilor „Fabricat în Moldova” a
devenit o platformă de creare a condițiilor favorabile pentru susținerea
producătorului autohton și de promovare a imaginii Republicii Moldova. Conceptul
evenimentului urmărește unificarea forțelor reprezentanților administrației
publice, comunității de afaceri și organizațiilor obștești în vederea
susținerii fabricării produselor autohtone, punerii în evidență a nivelului de
competitivitate a acestora și majorării cererii de consum a produselor
naționale.
Sursa: CCI