Circa 100 de
vinuri produse în Republica Moldova au fost expuse în Japonia la o recepție de
prezentare a brandului național vinicol și a Moldovei ca o destinație
turistică.
Vinul Moldovei a
fost apreciat de peste 150 de cunoscători, oficiali, reprezentanți ai rețelelor
comerciale, oameni de afaceri, jurnaliști, somelieri și reprezentanți ai
corpului diplomatic.
La eveniment au
participat opt companii importatoare din Japonia, fiind expuse mostre de la 21
de vinării care au transmis 95 de tipuri de vin de calitate din țara noastră.
Evenimentul a fost organizat de Ambasada Republicii Moldova în Japonia cu
suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și
Guvernul Suediei și în colaborare cu Oficiul Național al Viei și Vinului.
Ambasadorul
Republicii Moldova în Japonia, Vasile Bumacov, a declarat la deschiderea
evenimentului că recepția este o celebrare a muncii companiilor importatoare
din Japonia, care promovează vinurile moldovenești publicului japonez.
Totodată, este un prilej bun pentru producătorii din țara noastră de a-și
prezenta vinurile de înaltă calitate, a menționat Bumacov.
Kenji Yamada,
viceministru parlamentar pentru Afaceri Externe, a menționat că Vinul Moldovei
a fost popular printre nobili și familiile regale europene, iar astăzi,
vinificația rămâne o industrie majoră care reprezintă 3.2% din PIB și 7.5% din
valorile exportului Republicii Moldova. „Sunt onorat să gust Vinul Moldovei și
sunt convins, că astfel de schimburi bilaterale vor aprofunda buna cooperare
între popoarele noastre”, a afirmat oficialul japonez.
În 2018, Japonia a
importat 276 mii litri de vin moldovenesc, prețul mediu de export fiind de 2,9
dolari per litru, ceea ce reprezintă unul dintre cele mai mari prețuri de
export pentru un vin moldovenesc.
Sursa: Moldpres