BNS a prezentat recent analiza
evoluției prețurilor de consum pentru luna noiembrie. Astfel, în ultima lună de
toamnă, inflația anuală a constituit 7,3%, inclusiv la produsele alimentare –
9,6%, la mărfurile nealimentare – 4,2% și la serviciile prestate populației –
7,9%.
Totodată, Indicele Prețului de
Consum în luna noiembrie 2017 față de luna octombrie 2017 a constituit 100,7%.
Creșterea prețurilor medii de consum cu 0,7 la sută a fost determinată de
majorarea prețurilor la produsele alimentare cu 1,1 la sută, la mărfurile
nealimentare – cu 0,7 la sută, la tarife pentru serviciile prestate populației
– cu 0,1 la sută.
În luna noiembrie 2017 față de
luna octombrie 2017, a fost înregistrată o creștere de prețuri la: castraveți –
cu 40,0%, la vinete – cu 25%, la ridiche neagră – cu 16,7%, la ceapă uscată –
cu 11,1%, la ardei dulce – cu 7,1%. Totodată, prețurile de comercializare la
unele produse s-au micșorat. Astfel, prețul la cartofi a scăzut cu 33,1%, la ciuperci proaspete – cu 12,5%, la
gogoșari – cu 20%,, iar la roșii – cu 16,7%. La așa produse ca merele, perele,
prunele și strugurii prețurile au rămas neschimbate.
Producătorii susțin, că anul
acesta a fost mai favorabil pentru ei, iar prețurile de comercializare a
produselor agricole sunt satisfăcătoare.
Totodată, la piața din Ungheni,
odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, se atestă o creștere a prețurilor la
produsele agricole. Oferta este generoasă, așa încât, cumpărătorii pot găsi
aici practic tot ce doresc - de la
produse autohtone, până la cele de import din Europa, Asia și din alte țări.
Comercianții, în încercarea de
a-și atrage clienții, aranjează marfa frumos pe tejghea, aceasta făcând din
ochi cumpărătorilor de departe cu aspectul ei exterior atrăgător.
Totuși, mulți dintre consumatori
spun că vin doar să admire produsele expuse pe piață, iar văzând prețurile piperate,
pleacă dezamăgiți cu geanta goală.
Sursa: AGROinform Ungheni